Czy warto prowadzić bloga w prestashop ?

Czy warto prowadzić bloga w prestashop ?

Współcześnie ludzie, przeglądając oferty produktów w sklepach internetowych wymagają czegoś więcej niż tylko podstawowych informacji o danym towarze. Przykładowo kupując brodzik chcielibyśmy nie tylko wiedzieć, z jakiego jest materiału i która firma go wyprodukowała, ale też np. jak go zamontować. I w tym właśnie mogą pomóc nam blogi.

Bądź specjalistą w swej dziedzinie!

Wyobraź sobie, że idziesz do sklepu z artykułami AGD. Chcesz zapytać o dany produkt, ale sprzedawca wie tylko tyle, ile napisane jest w ulotce reklamowej. To skutecznie nas zniechęca do sklepu. Podobnie rzecz ma się w przypadku sklepów internetowych – nawet najlepiej opisane produkty pozostaną tylko produktami. Zakładając blog możemy pokazać się jako specjaliści w swojej dziedzinie. Jest to miejsce, na którym możemy pokazać swoją pasję do sprzedawanych produktów. Jeśli chodzi o treść, warto dodawać przydatne porady, artykuły na temat produktów oraz ich recenzję czy porównanie. Każdy artykuł może być opatrzony zdjęciem produktu z naszego sklepu. Jeśli przykładowo sprzedajemy meble oraz dekoracje do domu, fajnym pomysłem będzie publikowanie co jakiś czas inspiracji i pomysłów na aranżację wnętrza z wykorzystaniem naszych produktów.

Nawiązuj relacje z klientami!

Blog to nie tylko artykuły i poradniki, ale także komentarze klientów. Blog tworzony jest dla określonej grupy odbiorców, która ma swoje zdanie i również chce wyrażać swoje opinie. Komentarze użytkowników na temat produktów i sklepu pomogą nam dostosować się do potrzeb klientów oraz sprostać ich oczekiwaniom. Poprzez komentarze możemy również wchodzić z nimi w konwersację oraz odpowiadać na ich pytania i wątpliwości. W ten sposób zyskujemy zaufanie klientów, a oni postrzegają nas jako firmę dbającą o klienta. To oczywiście może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży.

Jak blog może pomóc podnieść pozycję sklepu www w Google?

Optymalizacja treści na blogu pod kątem SEO może przyczynić się do podniesienia naszej pozycji w wyszukiwarce Google. O ile słowa kluczowe nie wyglądają dobrze upchane w opisach produktów, o tyle w artykułach na blogu możemy je swobodnie “przemycić”, tak by klient nie zauważył ich obecności. Blog w e-commerce może także służyć wewnętrznemu linkowaniu do produktów i kategorii w sklepie. Podniesienie pozycji w Google skutecznie przyczyni się do pozyskiwania nowych klientów i wzrostu zysków.