Jak zoptymalizować teści na blogu firmowym

Jak zoptymalizować teści na blogu firmowym

Wielu właścicieli stron chcąc podnieść wyniki sprzedaży zakłada bloga firmowego. Jest to skuteczne narzędzie, które pomoże nie tylko wykreować pozytywny wizerunek naszego sklepu internetowego, ale także w znaczącym stopniu może przyczynić się do wzrostu naszych zysków ze sprzedaży. Jak optymalizować treść na blogu, by podnieść pozycję w wynikach wyszukiwania?

Od czego zacząć?

Zanim zajmiesz się optymalizacją treści, warto zastanowić się nad tym, o czym będą publikowane teksty. Pomyśl, co może przyciągnąć potencjalnych klientów, czego mogą oczekiwać, co może ich zainteresować. Warto wejść w wyszukiwarkę i zobaczyć, jakie pytania internauci zadają najczęściej. Przejrzyj również fora dotyczące Twojej branży – być może znajdą się jakieś zapytania, na które internet jeszcze nie odpowiedział. Jeśli chodzi o słowa kluczowe, również warto skorzystać z pomocy Google. Sprawdź, jak duża jest konkurencja na dane słowa kluczowe. Jeśli prowadzisz np. sklep z meblami w Krakowie, spróbuj wpisywać frazy typu: meble Kraków, sklep z meblami Kraków itp. Warto założyć bloga na platformie WordPress, która jest “SEO friendly” i dzięki dostępnym wtyczkom znacznie ułatwi nam optymalizację.

Słowa kluczowe

Frazy kluczowe przede wszystkim określają tematykę bloga. Dzięki nim użytkownicy łatwiej odnajdą nas w wyszukiwarce, a Google podniesie naszą pozycję. Warto zainstalować wtyczkę Yoast SEO. Zaczynamy od wpisania odpowiedniej frazy w polu “Focus keyword”. Wtyczka automatycznie analizuje nasz tekst, zarówno pod kątem długości czy pojawiania się odpowiedniej ilości słów kluczowych.

Meta opis, tytuł oraz URL

Dzięki wtyczce Yoast SEO możemy także ustawić opis wpisu, jego tytuł oraz nazwę linku. We wszystkich elementach powinniśmy umieścić słowo kluczowe dla lepszego pozycjonowania. Jeśli chodzi o opis (meta description), jest on bardzo ważny, ponieważ wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Warto więc wykorzystać całą dostępną przestrzeń, czyli ok. 160 znaków, by nie tylko poinformować użytkowników o tematyce bloga czy danego wpisu, ale także by zareklamować bloga. Drugą ważną kwestią jest SEO title, czyli tytuł wpisu, który wyświetla się w wyszukiwarce. Jego maksymalna długość to 60 znaków. Powinien on przede wszystkim zaintrygować i zachęcić użytkowników do odwiedzin strony. Ostatnim elementem jest nazwa linku, którą ustawiamy w polu “Slug” wtyczki Yoast. Może być taka sama jak tytuł.

Treść

To oczywiście najważniejszy element. Chyba nie trzeba tłumaczyć, że powinna być ona unikalna i ciekawa. W żadnym wypadku nie powinniśmy kopiować artykułów z innych stron. Duplicate content może znacznie obniżyć naszą pozycję w wyszukiwarce. Ważne jest oczywiście stosowanie fraz, ale treść nie może być nimi przeładowana – odbierane jest to negatywnie nie tylko przez Google, ale również przez samych użytkowników. Wybrane słowo kluczowe powinno znaleźć się już w pierwszym akapicie, by użytkownicy wiedzieli, jaka jest tematyka wpisu. Co ważne, tekst powinien mieć minimum 300 znaków i powinien być dobry jakościowo. Co to oznacza? Błędy ortograficzne, stylistyczne czy gramatyczne są niedozwolone. Użytkownicy przykładają dużą wagę do jakości tekstów. Nawet jeśli dzięki dużej ilości słów kluczowych wybijemy się na pierwsze strony wyszukiwarki, odbiorcy nie zostaną dłużej na stronie. Widząc nielogiczny zlepek fraz, zrezygnują z dalszego czytania.

By ułatwić czytanie oraz zrozumienie tekstu, powinniśmy stosować nagłówki – nagłówek H1 musi znaleźć się w tekście tylko raz, a kolejne “podnagłówki” układamy tak, jak rozdziały i podrozdziały w książkach. Prawidłowy schemat to: H1 -> H2 -> H3 -> H3 -> H2 -> H3 -> H4 -> H4.

Warto również w treści stosować zarówno linkowanie wewnętrzne (Seo Auto Linker), jak i zewnętrzne. Linkowanie do produktów czy kategorii w naszym sklepie internetowym uatrakcyjnia promocję sklepu i pomaga nam zdobyć nowych klientów, którzy trafili najpierw na bloga.

Grafika

Stosowanie obrazów i zdjęć na blogu zdecydowanie przyciąga użytkowników. Jeśli chcemy zoptymalizować również grafikę, powinniśmy stosować atrybuty ALT, czyli alternatywny opis grafiki. Wyszukiwarka Google nie widzi obrazów, ale może je czytać. W kwestii grafiki, warto również zoptymalizować wagę obrazu oraz jego wymiary. Jak wiadomo, duże rozmiarowo grafiki wpływają na wolniejsze wczytywanie strony.